« »

Carian Lain

Ahad, 3 Februari 2013

Sambutan Hari Tanah Lembab Sedunia

2 Februari 2013. Seawal jam 06:30, seramai 90 orang pelajar iaitu 45 orang lelaki dan 45 orang wanita serta diiringi oleh En. Sahimi bin Md Lana, En. Muhamad Faris bin Asmawi dan Pn. Nor Samiah binti Hussin telah menyertai Sambutan Hari Tanah Lembab Sedunia di Tanjung Piai, Pontian.

'Pulau Kukup adalah sebuah pulau bakau yang terletak kira-kira 1 km dari Kukup Pontian, ia terletak di rantau Selatan-barat negeri Johor, dan ke arah Utara-barat Tanjung Piai, Semenanjung Malaysia. Kawasan pulau adalah 6,472 kilometer persegi dan dikelilingi oleh 8 kilometer persegi kawasan berlumpur. Pulau Kukup telah diwartakan Taman Negara pada 27 Mac 1997. Pada bulan Januari 2003, pulau ini telah diberikan status “Kawasan Tanah Lembab Kepentingan Antarabangsa” atau Tapak RAMSAR, oleh Konvensyen Ramsar yang beribupejabat di Geneva.
Dan hari ini adalah sambutan ‘HARI TANAH LEMBAB SEDUNIA’ bagi tahun 2013'
dipetik dari http://amyphotowork.wordpress.com

Pelajar lelaki KKBN Pontian telah berjaya mengutip sampah kedua terberat dan pelajar wanita telah berjaya mengutip sampah kelima terberat dikalangan pelajar-pelajar IPTS dan IPTA yang hadir.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan